Warsztaty:   „Bezpieczeństwo kolei – konieczność i dobra praktyka czy pretekst opóźniania, utrudniania i blokowania procesów dopuszczania do eksploatacji zmodernizowanej infrastruktury oraz nowego i zmodernizowanego taboru kolejowego” 
Stowarzyszenie na rzecz Interoperacyjności i Rozwoju Transportu Szynowego serdecznie zaprasza do uczestniczenia w warsztatach “Bezpieczeństwo kolei – konieczność i dobra praktyka czy pretekst opóźniania, utrudniania i blokowania procesów dopuszczania do eksploatacji zmodernizowanej infrastruktury oraz nowego i zmodernizowanego taboru kolejowego”, które odbędą się 5 grudnia 2014 w  Warszawie w godzinach 10:30 – 16:00. 
 
Program warsztatów*:
10:30-10:45 Rejestracja uczestników 
10:45 -12:00 Sesja I   
1.	Wpływ zmian w prawie kolejowym na modernizację taboru kolejowego – problemy w przekazywaniu pojazdów do eksploatacji po modernizacji. Marek Pawlik, Instytut Kolejnictwa 
2.	Rola i zadania UTK w zakresie bezpieczeństwa kolei –inwestycje, prace odtworzeniowe, eksploatacja. Urząd Transportu Kolejowego/ prezentacja do potwierdzenia 
3.	Bezpieczeństwo podczas prac torowych oraz weryfikacja bezpieczeństwa przed zamykaniem inwestycji z punktu widzenia PKP PLK. PKP Polskie Linie Kolejowe
12:00 – 12:20 Przerwa kawowa
12:20 – 14:00 Sesja II
4. Kto i w jaki sposób oraz w jakim zakresie potwierdza bezpieczeństwo podczas realizacji
i formalnego zamykania umów na modernizację oraz umów na rewitalizację linii kolejowych. Marek Pawlik, Instytut Kolejnictwa 
5. Bezpieczeństwo w taborze kolejowym – materiały i elementy konstrukcji. Jolanta Radziszewska-Wolińska,  Instytut  Kolejnictwa
6. Bezpieczeństwo w taborze kolejowym – konstrukcja taboru modernizowanego. Wojciech Jakuszko, Instytut Pojazdów Szynowych TABOR
 
7. Bezpieczeństwo w taborze kolejowym – konstrukcja taboru nowo budowanego. Sławomir Walczak, Instytut Kolejnictwa
 
14:00 - 14:40 Obiad
14:45 – 16:00 Sesja III
8. Kompetencje i umocowania prawne Instytutu Pojazdów Szynowych TABOR w zakresie certyfikacji europejskiej i krajowej. Rafał Cichy, Instytut Pojazdów Szynowych TABOR 
9. Kompetencje i umocowania prawne Instytutu Kolejnictwa w zakresie certyfikacji europejskiej i krajowej. Marek Pawlik,  Instytut Kolejnictwa
10. Dyskusja 
Koszt uczestnictwa to 800 zł brutto. Każdy z uczestników otrzyma zaświadczenie o uczestniczeniu w warsztatach. 
 Do pobrania: 
formularz zgłoszeniowy
 program warsztatów