formularz zgłoszeniowy
Z kilku powodów należy obecnie odświeżyć względnie zbudować wiedzę pracowników w zakresie technicznych i proceduralnych wymagań dla taboru kolejowego. Po pierwsze wielu polskich przewoźników pasażerskich staje obecnie przed wyzwaniem lawinowego wzrostu ilości napraw rewizyjnych i głównych. To bezpośrednia konsekwencja fali dużych zakupów nowego taboru, która rozpoczęła się kilkanaście lat temu. Po drugie zaawansowane są prace nad budową linii kolei dużych prędkości Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław, do obsługi której potrzebny będzie nowy tabor dużych prędkości. Planowany jest także zakup nowego taboru dla potrzeb kwalifikowanych przewozów dalekobieżnych. Mamy także intensywne i szeroko zakrojone europejskie działania zmierzające do migracji wagonów i lokomotyw towarowych i manewrowych do sprzęgów cyfrowych. To skokowa zmiana dla kolejowego ruchu towarowego. Przegląd wymagań i wyzwań jest więc potrzebny dla producentów, przewoźników, podmiotów odpowiedzialnych za utrzymanie, a także dla zarządców infrastruktury, na przykład w związku koniecznością uwzględniania charakterystyk taboru przy budowie i eksploatacji i działaniach ratunkowych w tunelach w związku z istotnym wzrostem ilości długich tuneli kolejowych przy budowie połączeń kolejowych do lotnisk oraz budowie linii kolei dużych prędkości. W związku z powyższym, Stowarzyszenie na rzecz Interoperacyjności i Rozwoju Transportu Szynowego, 9 grudnia 2024 r organizuje jednodniowe warsztaty „Techniczne i proceduralne wymagania dla taboru kolejowego”. Serdecznie zapraszamy do udziału.
Wstępny program*
08:45-09:00 Rejestracja uczestników
09:00-10:15 Podstawy legislacji kolejowej, od rodzajów dokumentów prawnych przez „nowe podejście legislacyjne do wyrobów na wspólnym rynku” do rodzajów dokumentów technicznych dla taboru kolejowego oraz pokładowych systemów kontroli jazdy. Marek Pawlik, Instytut Kolejnictwa
10:15-11:00 Przegląd wymagań dla taboru trakcyjnego i pasażerskiego, wymagania
Technicznych Specyfikacji Interoperacyjności TSI LOC&PAS, PRM, SRT, NOI
11:00-11:20 Przerwa
11:20-12:20 Przegląd wymagań dla taboru trakcyjnego i pasażerskiego, wymagania Technicznej Specyfikacji Interoperacyjności TSI SRT – dostosowanie taboru do jazd w tunelach kolejowych
12:20-13:30 Przegląd wymagań dla systemów łączności i kontroli jazdy, wymagania w zakresie systemów GSM-R, ETCS, a także ATO i FRMCS z punktu widzenia taboru kolejowego. Marek Pawlik, Instytut Kolejnictwa.
13:30-14:15 Lunch w restauracji hotelowej
14:15- 15:15 Wymagania dla taboru według polskich standardów kolejowych, wg standardów PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz standardów kolejowych Centralnego Portu Komunikacyjnego
Marek Pawlik, Instytut Kolejnictwa
15:15-16:00 Przegląd wymagań dla taboru towarowego i perspektywa rewolucyjnych zmian,
wymagania Technicznej Specyfikacji Interoperacyjności TSI WAG, perspektywa wyposażania wagonów towarowych w sprzęgi cyfrowe i komputery pokładowe
16:00-16:15 Przerwa
16:15-17:00 Przegląd wymagań dla taboru specjalnego przeznaczenia, wymagania dla pojazdów roboczych, inspekcyjnych i dwudrogowych
17:00-17:45 Odpowiedzialność producentów, podmiotów odpowiedzialnych za utrzymanie oraz właścicieli taboru za tabor, od produkcji przez eksploatację po naprawy rewizyjne i naprawy główne (przeglądy P4 i P5).
Marek Pawlik, Instytut Kolejnictwa
17:45 Zakończenie warsztatów
Koszt udziału w jednodniowym szkoleniu wynosi 1350 netto zł i obejmuje udział w szkoleniu, wyżywienie i materiały elektroniczne. Koszt nie obejmuje zakwaterowania. Zgłoszenia są przyjmowane do 4 grudnia 2024r.Uczestnicy otrzymają zaświadczenia. Płatność za szkolenie proszę dokonywać po otrzymaniu faktury VAT.