PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz Stowarzyszenie na rzecz Interoperacyjności i Rozwoju Transportu Szynowego ogłosiły 20 kwietnia 2011 II edycję konkursu na najlepszą pracę magisterską z dziedziny Kolei Dużych Prędkości pod honorowym patronatem
Ministra Infrastruktury. Patronat medialny objął
Rynek Kolejowy.
Konkurs przeprowadzono w kategorii prac magisterskich, obronionych na uczelniach na obszarze RP od 1 października 2010 do 30 września 2011 na ocenę co najmniej dobrą. Tematyka pracy powinna dotyczyć zagadnień związanych z budową oraz eksploatacją Kolei Dużych Prędkości. Prace mogły dotyczyć w szczególności zagadnień technicznych, projektowania, budowy lub eksploatacji Kolei Dużych Prędkości albo aspektów ekonomicznych, społecznych czy socjologicznych wprowadzenia w Polsce pasażerskich połączeń kolejowych z dużymi prędkościami.
Sponsorami II edycji konkursu były następujące przedsiębiorstwa i instytucje:
ASTALDI S.p.A. Spółka Akcyjna Oddział w Polsce
Aste Sp. z o.o.
Bombardier Transportation (ZWUS) Polska Sp. z o.o.
DSS S.A.
Instytut Kolejnictwa
Siemens Sp. z o.o.
Thales Polska Sp. z o.o.
Do oceny prac organizatorzy zaprosili wybitnych przedstawicieli nauki z całej Polski.
W składzie Kapituły zasiedli:
Prof. nadzw. dr hab. inż. Jan Anuszczyk; Politechnika Łódzka
Prof. nadzw. dr hab. Sławomir I.Bukowski; Politechnika Radomska
Prof. dr hab. Stanisław Miecznikowski; Uniwersytet Gdański
Prof. dr hab. inż. Jerzy Mikulski; Politechnika Śląska
Prof. dr hab. inż. Kazimierz Towpik; Politechnika Warszawska
Prof. dr hab. Adam Szeląg; Politechnika Warszawska
Dla laureatów konkursu przewidziane były następujące nagrody :
1. Nagroda główna w wysokości 15 000 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych).
2. Trzy wyróżnienia w wysokości po 8 000 zł (słownie: osiem tysięcy złotych).
Niezależnie od przyznanych nagród pieniężnych laureaci konkursu otrzymają propozycję
podjęcia odpłatnej pracy na okres 6 miesięcy w firmach sponsorujących konkurs.
W dniu 17 listopada 2011 odbyło się posiedzenie Kapituły konkursu, na którym w wyniku głosowania zostali wyłonieni laureaci. Ocena zgłaszanych prac została dokonana przez Kapitułę w oparciu o poniższe kryteria:
1.Zgodność tematyki pracy z kolejami dużych prędkości.
2.Możliwość praktycznego wykorzystania pracy.
3.Wartość naukową pracy.
W wyniku głosowania Kapituła przyznała następujące nagrody:
3 wyróżnienia po 8 000 zł
Dariuszowi Bartosińskiemu za pracę magisterską pt.”Analiza wpływu planowanej Kolei Dużych Prędkości PKP-Y na wybrane elementy środowiska z wykorzystaniem narzędzi GIS”.
streszczenie pracy
Wojciechowi Gawędzie za pracę magisterską pt.”Wpływ kolei dużych prędkości na warunki ruchu w korytarzu transportowym”.
streszczenie pracy
Kindze Grębosz za pracę magisterską pt.” Koncepcyjny projekt szybkiego pociągu pasażerskiego dla Kolei Dużych Prędkości w Polsce”.
streszczenie pracy
Nagroda główna nie została przyznana.
Do pobrania:
regulamin konkursu II edycja
Podsumowanie I edycji konkursu na najlepszą pracę pracę magisterską z dziedziny Kolei Dużych Prędkości
więcej